Voorwaarden & klachtenregeling
Privacy en het elektronisch patiëntendossier (EPD)
Ik neem je privacy serieus en werk dan ook volgens de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Volgens de AVG mag ik alleen persoonsgegevens verwerken als er een wettelijk geldige reden voor is en een duidelijk omschreven doel. Deze gegevens mag ik alleen voor dát doel gebruiken. Bij Praktijk Rozendaal-Doest zijn noodzakelijke maatregelen getroffen om zorgvuldig met jouw persoonsgegevens om te gaan. Je gegevens worden opgeslagen in een elektronisch patiëntendossier (EPD). Dit is een elektronisch systeem, waarin zorgprofessionals zoals artsen en psychologen medische gegevens van patiënten veilig opslaan en verwerken.
​
Routine Outcome Monitoring (ROM)
Om de resultaten van de behandeling te meten, kan er gebruik gemaakt worden van de zogenaamde Routine Outcome Monitoring (ROM). Op een aantal momenten tijdens jouw behandeling vul je dan een vragenlijst in die gaat over jouw klachten. De uitkomst van deze vragenlijst wordt gebruikt om de voortgang van de behandeling te evalueren. De ROM meting is niet standaard bij elk behandeltraject en wordt doorgaans alleen gebruikt als er meer informatie gewenst is tijdens de intakefase.
​
Behandelovereenkomst en privacyverklaring
Voorafgaand aan het behandeltraject worden de voorwaarden voor behandeling bij Praktijk Rozendaal-Doest met je besproken. Als je niet wilt dat jouw zorgverzekeraar diagnose-informatie krijgt, kun je bezwaar aantekenen. Samen vullen we dan een formulier (privacyverklaring) in, dat we allebei ondertekenen. Op dit formulier staat dat de gestelde diagnose weg gelaten wordt op de factuur.
​
Klanttevredenheidonderzoek en klachtenregeling
Ben je tevreden over je behandeling? Deel dit met mij en in je omgeving! Aan het einde van het behandeltraject vraag ik je om mij, de behandeling en de behaalde resultaten te beoordelen. Maar ook als je niet (helemaal) tevreden bent, dan hoor ik dat graag van je. Samen gaan we jouw klacht oplossen. Mochten we hier toch niet samen uitkomen, dan kan je jouw klacht bespreken met het Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg (CBKZ) via klachten@cbkz.nl of per aangetekende post: CBKZ, Antwoordnummer 570, 4200 WB Gorinchem. Klachten kunnen ook digitaal worden ingediend met het klachtenformulier. Zie voor meer informatie over klachten: https://nip.nl/clienteninformatie/klachten